Työssäni CreditVisorin henkilöstöjohtajana olen kohdannut erilaisia ennakkokäsityksiä työstä perintätoimistossa. Näistä on syntynyt mielenkiintoisia keskusteluja, etenkin uusien työnhakijoiden kanssa, kertoo CreditVisorin HR-johtaja Anne Viherlaakso.

Kysyin Marinalta ajatuksia perintätoimistossa työskentelystä nyt muutamien viikkojen kokemuksen jälkeen. Marina näki meillä avoimen työpaikkailmoituksen ja haki paikkaa. Nyt 1,5 kuukautta asiakaspalvelussa työskenneltyään läheisiltä tulleet kysymykset lähinnä huvittavat.

– Meillä on töissä tosi mukava tunnelma! Marina sanoo ja jatkaa: Vaikka joskus onkin haastavampia asioita, mutta olen yllättänyt positiivisesti, kuinka hyvä fiilis täällä on. Aidosti autetaan toisia ja aina saa kysyä.

Marinalla on pitkä kokemus asiakaspalvelutyöstä, mutta perintäala ja toimistoympäristö oli hänelle uutta.

– Ajattelin, että koska perintäalasta kysymys, niin ihmiset olisivat vakavia ja työskenneltäisiin mustat puvut päällä eikä puhuta toisille. Nyt se mielikuva naurattaa. Tämä on ihmisläheistä työtä, autamme asiakkaita – neuvotaan ja neuvotellaan. Tuntuu hyvältä, kun voi auttaa ihmisiä niinkin tärkeissä asioissa kuin talousasiat.


Asiakasta ajatellen

Elokuvien ja TV-sarjojen raflaavat kohtaukset, joissa kannetaan velallisen omaisuus ovesta ulos ja pihalle lyödään ”myytävänä”-kyltti, ovat varmasti vaikuttaneet mielikuviin voimakkaasti. Totuus on kuitenkin tarua ihmeellisempää.

Kuluttaja-asiakkaat saavat hyvää, ystävällistä ja ennakoivaa palvelua, kun eräpäivän lähestyessä otamme yhteyttä ja kartoitamme tilannetta ja autamme tarvittaessa velkasuunnittelussa. Yritysasiakkaat taas saavat kokonaisvaltaisen laskutus- ja perintäpalvelumme avulla pidettyä yrityksen rattaat pyörimässä.

Suomessa on perintälaki, joka määrittelee kehykset koko toimialalle. Nämä ovat kuitenkin meidän näkökulmastamme vähimmäisvaatimuksia. Niinpä me CreditVisorilla haluamme tarjota niin yritys- kuin kuluttaja-asiakkaillemme aina vähän enemmän. Meillä asiakaspalvelun ja myynnin tavoite on sama, asiakkaan auttaminen ja talouden ylläpito. Tarjoamamme apu voi olla laajempaa velkasuunnittelua tai pienimmillään se voi olla vaikka johonkin toiseen, esimerkiksi viranomaisen, palvelunumeroon ohjaaminen.

– Ajatellaan aina asiakkaan parasta, Marina sanoo.


Uuden polven perintätoimisto

Suomi on kuluttajaystävällinen maa. Tietoa ja apua on suhteellisen helposti saatavilla moneen muuhun maahan verrattuna. Palvelemme asiakkaita useassa eri kanavassa. Meidän asiantuntijoihimme saa yhteyttä puhelimitse, sähköpostilla sekä asiakasportaalin kautta.

Meillä asiakkaidemme arvostus näkyy palvelumme laadussa, josta esimerkkinä toimivat muistutuspalvelut sekä pre-collection-palvelu, jossa otamme aktiivisesti asiakkaisiimme yhteyttä toisen eräpäivän lähestyessä ja kartoitamme tilanteen. Toimimme vastuullisesti, emmekä lisää suuria perintäkuluja pieniin pääomiin. Toimintatapamme palvelevat myös toimeksiantajiamme ja asiakaskokemus pysyy hyvänä kautta linjan.

– Asiakkaat ovat usein puhelussa kommentoineet, että ”hyvä kun soitit, en tiennyt mitä teen” tai ”hyvä, että laskut menivät teille perintään”. Marina kertoo.

– Koen, että minulla on ihmisenä samanlaiset arvot kuin yrityksellä ja se näkyy koko työnyhteisön kanssakäymisessä. Keskustellaan, ohjataan ja tuetaan toisiamme. Koko tiimi ottaa vastuun omasta tekemisestä ja myös välittää työviihtyvyydestä, viihdymme hyvin yhdessä. uskon, että tämä välittyy myös asiakkaillemme puhelimen välityksellä.

Tehdään asioita uudella tavalla.

Tehokkaat luotonhallinnan ratkaisut yrityksille yhdeltä kumppanilta. CreditVisorin avulla sujuvampaa saatavien hallintaa sekä asiakaslähtöistä palvelua.

Ota yhteyttä – asiantuntijamme auttavat sinua mielellään teille sopivan ratkaisun muotoilussa. Lue lisää yritysratkaisuistamme tästä.

Jaa tämä sivu somessa